#4 Ägglossning

När man starkt misstänker att man kan ha haft ägglossning i anslutning till lite spontant ligga. OJoj. Ändå är jag så pessimistisk att jag inte tror att det blir något den här månaden heller. ”Jag tror inte att det kom så mycket” men det behövs ju teoretiskt endast en enda liten spermie.

Det känns ju som om att man har lärt sig att man egentligen kan bli gravid under hela menscykeln, att det minsann går – även om det är högst osannolikt – att bli gravid under själva mensen. Men så fort man började längta efter tiden att börja försöka så har man ju läst det mesta inom befruktning, man kanske till och men har koll på hur det fungerar för husdjuren med brunst och löp… x)
Är det nu så att ägget endast kan bli befruktat i ca 24h och det inte blev det den här gången så är det i varje fall kört nu, jag är helt säker på att det kom ett ägg samma dag eller dagen efter sex. Det måste ha varit söndags eller måndags. Igår högg det på höger sida runt ovariet, gaaahh. Skulle ju inte överanalysera, eller skriva om det. Nu är det kört.

Idag har jag blivit ombedd att vara hundvakt till imorgon, men ägaren har inte hört av sig så jag vet inte riktigt hur det går med det. Jag får väl dra på mig lite kläder och ringa henne.

Ha en fin torsdag och helg!

Kommentera

