#5 Measurements

Efter mensen var slut för nån cykel sen passade jag på att göra lite mätningar, ”nollpunkten” kanske vi kan kalla det.

Då vägde jag 65 kg. Jag brukar vanligtvis pendla mellan 63-67, så det var väl en bra nollpunkt att utgå ifrån.

Mätte runt höfter 96 cm, naveln 81 cm, smalaste stället/midjan 72 cm och bysten 85 cm. Jag tyckte att det vore intressant att ha riktigt ursprungliga mått istället för att börja mäta i v 8 eller nåt när man faktiskt har gått ett tag. Så direkt efter mens när man visste att man inte var gravid och den uppsvällda magen lagt sig passade jag på.

Har plockat två fulla bunkar med krusbär, ska baka en paj med bär och maräng ikväll. Hittade även ett recept på marmelad med kanel, men jag har inga burkar så det får jag köpa på IKEA, det blev aldrig någon sväng sist. Ska även se om de har någon saftsil för nu ska jag ut och plocka av de svarta vinbären och försöka göra saft på dem 🙂

Sista avsnittet av Sommar med Ernst ikväll. Hela veckan är full med sommarsäsongsavslutningar. Hej då sommaren, kul att du kunde titta förbi. Efter semestern.

Kommentera

