#12 Hemmafixare

Jag har gjort fint i våran tvättstuga, murat igen lite sprickor i väggen, målat väggar och golv. Nu gjorde jag andra och sista svängen av golvet. Det som följer nu är att försöka göra en smartare lösning för tvättlinor än den befintliga.

Sen har jag varit sugen på att göra fint i badrummet i princip sen vi flyttade in, men jag brukar inte vara där så ofta. Jag har badat två eller tre gånger sen vi köpte huset, men man kommer definitivt inte in i ett relaxmode. Det är gräsliga färger, sprickor i murbruket, sprucken färg i golvet, massor av överflödiga rör, en bänk och ett badkar. Jag tror att det har varit tvättstuga där när huset byggdes sen har någon bytt rum för det och ställt in ett badkar istället #charmigt #mys . Men nu när hösten står för dörren och kylan med den flyttar projekten inomhus istället för trädgården. Så jag tänker att jag ska börja fixa med det så snart som möjligt. Jag har några idéer för hur man skulle kunna göra det väldigt mysigt med enkla medel. Tänkte flörta lite med ”vaktis” på jobbet, för han är rörmokare och allmänt händig, så han kanske kan fixa rören åtminstone. Resten kan jag göra själv med lite rådgivning.

I förrgår kom maken ut när jag påtade i trädgården och sa ”Jag känner mig faktiskt redo för en bebis nu. Eller inte nu, men om 9 månader.” ”Så ska vi börja försöka på riktigt tycker du?” ”Ja det tycker jag.” Så hell yes, nu kör vi! Håll tummarna för att den här månaden is THE månad.

Kommentera

