#16 Work of Art

Jag gillar mitt jobb. Jag gillar mitt yrkesval, mina arbetsuppgifter, mina kollegor* och mina möjligheter att hela tiden utvecklas och bli bättre. Jag gillade i början att jobba kvällar och helger. Nätter kan vara tufft, men det är sällsynt tack och lov. Men det har liksom tagits ifrån mig och mina arbetskamrater. En lång rad omständigheter har fått de allra flesta av oss att tappa arbetsmoralen och blir besvikna och griniga när vi måste göra saker. Vi går hellre och drar benen efter oss hela dagarna. Inte för att vi inte vill göra vårat jobb, men för att allt bara känns som skit. ”Varför slutar ni inte bara då?” Well, det är lite mer komplicerat än så.

*Det är märkligt med ordet ”kollegor”. Jag vill stava det med ”o” medan jag vet att vissa stavar det ”kolleger”. Det är samma sak med ärtor/ärter. Jag är duktig på att uttrycka mig i svenska i både tal och skrift men det finns ett par småsaker som jag liksom aldrig fått kläm på. Kanske för att ingen någonsin talat om det ordentligt. Men. Det heter de och dem. Inte dom. #sidospår

Kommentera

