#17 Söndagskänsla

Idag är det ju fredag! Men det känns som om jag måste gå upp imorgon bitti och göra en hel vecka till. Så skönt att ändå veta att så inte är fallet. Däremot tänkte jag stiga upp och göra en mysig frukost till maken när han kommer hem efter nattjobb. Köpte en rulle croissantdeg att grädda, koka lite te och servera, äta och sen krypa ner igen tillsammans. Jag gjorde det en annan gång för länge sen, men då bakade jag scones tror jag.

Imorgon borde vara sista dagen av mensen. Köpte ju digitala ägglossningstest förra månaden, för sent men ändå. Idag laddade jag även ned en app, tror den heter Ladytracker. Har även plockat ner febertermometern ur apotekslådan, nu JÄVLAR ska det bli en babis ❤

Jag undrar till sist om det är någon fler än jag som vet med sig att de har en s.k. bakåtlutad livmoder? Jag fick veta det för flera år sedan vid ett diagnostiskt UL när min mensvärk skulle utredas. När jag tog cellprov visade det lättare förändringar och fick gå på uppföljning nån månad senare och gjorde då även vaginalt UL. Den läkaren sa det också, så det var inte missbedömt första gången. Bakåtlutad livmoder kan orsaka svårare menssmärtor än hos de som inte har det. Jag är rätt säker på att jag frågade om det påverkar möjligheten att bli gravid, hon sa att det inte har någon betydelse.
Doktor Google har också sagt att det inte ska ha betydelse. Undrar bara om någon därute har det och om ni har/hade svårt att bli gravida?

uterus

Bild från http://wellbellyhealing.com/10-signs-tipped-uterus/

Kommentera

