#19 BM-besök?

Har fått en kallelse till barnmorska i oktober. Men det står inte vad jag ska göra? Jag gissar att det är cellprovtagning, men varför måste jag till gynmottagningen, kan jag inte få gå till mvc som vanligt? Barnmorskan jag har haft på mvc är så himla bra, frågade henne om jag kan välja att gå till henne den dagen jag blir gravid och hon sa att jag kan det. Den bm som jag var till sist på gyn var väldigt bra också, men det står bara ”tjänstgörande barnmorska” på kallelsen, dvs vem som helst. Ska ringa imorgon och fråga tror jag bara så att jag är beredd.

Imorse hade jag 37,0 oC. I Clearbluepaketet står det att om man har en cykel på 28 dagar, som min är när den är stabil, ska man börja testa på dag 11 om jag fattar rätt. Tänker att jag börjar testa dag 10 i alla fall. Får väl köpa ett paket till i värsta fall. Måste se till att ligga ordentligt också, blev inte så mycket förra månaden tyvärr.

Nu ska jag klä på mig och dra till bygghandeln, tjohopp!

Kommentera

