#35 Så hjärtligt

Igår kväll satt jag uppe sent och tittade på film. Gick och lade mig vid 23, har gjort det i princip varje dag den här veckan för att jag har kollat film. Brukar senast knyta mig vid 22, blir så trött annars när jag ska upp tidigt och jobba.

I princip direkt när jag lade mig så märkte jag av att jag inte gick ner i puls, att jag fick en hel del extraslag och att hjärtstöten var välfylld så att man liksom känner varje slag i bröstet, magen och öronen. Jag tycker sånt är så otäckt. Extraslag har jag fått förut, både när jag lagt mig och ibland spontant och en gång när jag jobbade helg hade jag flera stycken i ett par minuter vilket var otäckt. Tillslut gick det över, det brukar det göra när man lugnar ner sig. Det är dock först när man lugnar ner sig när man varit igång som man brukar märka av dem.

Jag försökte andas lugnt och slappna av, men det avtog liksom aldrig. Till slut ringde jag min man som jobbade natt och han kom hem till mig ❤ Jag ringde 1177 och rådfrågade men hon tyckte att jag inte behövde vara orolig eftersom att sånt här kan hända då och då. Blev det värre eller inte gick över kunde jag kontakta vårdcentral och be att få bli lyssnad på och ta ett EKG.

Vid halv 3 kände jag att jag fortfarande bara var orolig och rädd. Vi gick ut och gick en kort promenad i mörkret, sen satt vi på soffan och jag märkte att jag nickade till så vi gick tillbaka till sängen. Så sen efter 3 har jag sovit fram tills 12. Jag känner fortfarande som ett lätt tryck över bröstet. Undrar om det kan vara en mindre panikångest eller så? Mellan midnatt och 3 var jag och kissade tre gånger, och jag kände mig torr i munnen.

Så jäkla konstig natt. Hoppas inte nästa blir likadan 😦 Då kanske jag vill åka in och bli undersökt.

Kommentera

