#40 Tänk om?

Tänk om jag blir gravid den här gången, mensen är slut idag, skönt. Men tänk om jag blir arbetslös under graviditeten? Tänk om jag blir utan pengar, eller måste söka nytt jobb på arbetsplatser jag inte tänkt i vanliga fall. Eller hamnar i att starta upp nåt annat och det tar massa tid som jag inte orkar med? Om jag behövs på två ställen samtidigt?

När jag blev klar med skolan och började jobba tänkte jag att jag skulle passa på att jobba obekväma tider innan det var dags att skaffa familj, för sen funkar det inte. Oh my.

Jag känner att jag går och oroar mig för saker hela tiden. Jag vet att mina föräldrar hade det kämpigt under mina och min systers första levnadsår. Men jag kommer å andra sidan inte ihåg det, jag minns en bra och glad barndom. Så man kanske inte behöver oroa sig så mycket heller. Vi hade inte råd att åka utomlands eller få en massa dyra saker, men jag ser ändå tillbaka på en bra uppväxt. Hoppas på att kunna ge mina framtida barn detsamma.

Kommentera

