#42 1:a i Advent. Och spermier.

Idag har jag målat källargolvet en vända (ska på det igen ikväll), varit på julmarknad här i stan och köpt vildsvinskorvar, äppelglögg (sååå god, alkoholfri), saffranskakor och en dörrkrans 🙂

Nu ska jag göra ingenting, om en timme ska vi på adventskonsert i kyrkan, det har jag gått på varje år, så mysigt 🙂

17 dagar kvar till bim, 4 dagar till beräknad ov. Tänkte fel när jag skrev att det var ov idag, vilket jag gjorde förra gången också. Appen säger att ”fertilitetsfönstret” börjar idag, inte själva ovulationen. Så ja, torsdag då.

Min man hade kollat upp att det finns en professor som har sagt att det är skillnad på spermier med x- eller y-kromosomer. Att y-spermier är snabbare men kortlivade och x-spermier är långsammare, men tåligare. Så om man vill ha en påg ska man ligga så nära ov som möjligt och en massa andra knep. Vill man ha en tös ska man ligga ett par dagar före ov.

Jag vet inte om det är fler än jag som har noterat detta, men de flesta bloggar som jag har läst, så har författaren fått en son. Jag undrar om det är för att de flesta som jag har läst har försökt pricka in att ligga vid ägglossningen och att teorin om spermierna är sann? Eller om det bara är ett sammanträffande? Jag har flera gamla klasskompisar som har töser förstås, så det jämnar kanske ut sig 😉 Jag skulle gärna vilja ha en av varje kön om jag fick bestämma, och jag skulle helst vilja att min första blev en tös ❤ Men det får framtiden utvisa. Jag är i varje fall en av dem som inte vill ta reda på könet på UL. Jag tycker överraskningen känns så häftig, vet inte vad det är men jag har alltid tyckt det.

Kommentera

