#53 Vecka 6 (5+0)

Jag blir som förvirrad av det här med veckor. Enligt 1177 är jag i v 5? Men det är fem veckor sen första dagen i sista mensen, dvs 5 veckor + 0 dagar. Är man inte i sjätte veckan då? Lite som med att det nu är 2015 men man säger 21st century? Det händer ju väldigt olika saker varje vecka såhär i början. Vecka 6 börjar hjärtat slå, men är det kanske inte förrän nästa vecka?

Äsch. Det är nog bäst att överlåta det till en barnmorska. Tänker att jag får ringa mvc i mellandagarna. Ingen brådska liksom, det är ju trots allt ett tag kvar…

Hittills har jag känt av en något ökad hunger och något ömma bröst. Jag har valt att dricka mer vatten, men jag är egentligen inte mer törstig. Sen känner jag även av som en klump i halsen. Ingen halsbränna men som att det är fullt i matstrupen, skitkonstigt.

Vi har fotat magen idag, får lägga upp senare, jag har inte den på min egen mobil.

Kommentera

