#58 Vecka 7

Så det fick bli två inlägg för Alpha Mom tog sån plats…

Idag har jag berättat för några av mina kollegor. Det var roligt, de trodde knappt på det heller, men de blev glada och en av dem påpekade att det var det första roliga som hänt på länge i den här röran. Så det var roligt 🙂 Sa till dem att hålla tyst om det så ingen plötsligt grattar på fb så man måste försöka slingra sig ur det… x)

Har känt av lite yrsel och orolig mage men det går över om jag äter eller vilar, så det har varit ok. Eftersom att jag går omkring mest i pyjamas eller tights så märker jag inte att byxorna blir trånga heller. Märkte det idag dock att mina arbetsbyxor var lite obekväma så jag knäppte upp dem i knappen. Men de har alltid varit precis på gränsen så det är inte så konstigt att de blir de första jag märker av. Får sätta en snodd i dem.

Happ, happ. Här kommer första magbilderna jao. Det är från förra veckan och idag. Försöker stå i tadasana, vilket bland annat innebär att man vinklar upp bäckenet och lyfter upp pubisbenet och därmed drar in magen lite. Så det syns faktiskt en skillnad! Inte så att man tänker att WOW, men det är liksom en liten plupp under naveln som inte går in. Kotten är ca 7 mm lång och har en hjärtfrekvens på 100-160 bpm. Seriöst. Hur kan något på 7 mm ha en puls? Så sjukt. Samtidigt har livmodern vid det här laget dubblat i storlek. Undrar när den flippar över till framkant (min är bakåtlutad)?

v6v7

2 reaktioner på ”#58 Vecka 7

  1. Fin liten mage! Min svällde ju upp en som ballong redan 5 dagar innan bim, haha! Det var väl ett av mina starkaste tecken. 😛 Känner du av något illamående än? Jag gick in i vecka 5 igår. Hehe. Så fjuttigt. Men är dig hack i häl 😉

    Gilla

Kommentera

