#66 Vinterdag

Det blev en dag i snön idag i gott sällskap 🙂

En sak jag glömde att lägga till i inlägget om att kroppen är i konflikt med sig själv – den sänkta hematokriten/höjda plasmanivån gör att man liksom blir påverkad cirkulatoriskt – logiskt. Hjärtat jobbar på hårdare, man känner av det slå hårt då och då. Och värmen – dude! Jag är rätt frusen av mig, men det är jag för det mesta inte nu. Oftast känns det okej till varmt. Helst för varmt…

En annan grej jag upplevt är att jag känner mig stasad – kragar känns trånga över halsen, byxlinningen känns trång över midjan och måste ha dem öppna eller neddragna (i alla fall hemma…).

Illamåendet håller sig ständigt närvarande mer eller mindre, men det har inte eskalerat – peppar, peppar ta i trä.

Happ. Hepp. Nu ska jag äta en halv semla.

Kommentera

