#69 Vecka 9 (8+0)

Den här veckan är kotten stor som en vindruva och livmodern stor som en grapefrukt.

Det är mindre än två veckor till första besöket hos barnmorskan för hälsosamtal.

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, det har ju liksom inte hänt något speciellt. De senaste två nätterna har jag sovit ganska bra, skönt ❤ I övrigt går det upp och ned med illamåendet, det är lite varannan dag fortfarande.

Tankar som har snurrat är väl funderingar över om det verkligen ligger nåt där inne och lever? RUL är väl inte förrän v 18-20 eller så, men jag förutsätter att jag får information om det vid något av mötena.
En kollega jag pratade med igår berättade om en väninna till henne som i v 13 fick veta att fostret var dött. Härligt liksom.

På en annan punkt i konversationen berättade kollegan att hon också har bakåtlutad livmoder och att hon inte fick mage förrän efter typ 6 månader, då en morgon hade det pluppat fram en boll. Hur weird? När jag väl berättat för mamma ska jag fråga henne när det började synas på henne. Det ska bli roligt att berätta för henne, det kommer att bli till hennes födelsedag ❤ 🙂

Jag lovar att lägga upp veckans bild senare idag när jag fått hjälp att fota.

3 reaktioner på ”#69 Vecka 9 (8+0)

  1. Grattis! Håller tummarna att allt går bra. 😊
    Jag har också bakåtlutad livmoder, men magen syntes ändå hyfsat fort, för mig runt v. 12 men andra såg min mage runt v. 20. Vet inte om det beror på livmodern då min dotter var ganska liten när hon föddes, men magen blev inte jättestor. Lycka till!

    Liked by 1 person

  2. Jag har oxå bakåtlutad livmoder – men på mig syntes det tidigt. Och jag blev stor som ett hus. När sonen kom var tom barnmorskan som förlöste mig förvånad att han inte var större med tanke på magens storlek, haha!

    Kram

    Gilla

Kommentera

