#70 Bränd esofagus

Jag har känt av tryck runt solar plexus till och från. Igår slog det mig att det kan vara den av hormoner avslappnade övre magmunnen som släpper upp saltsyra i matstrupen som ger den fruktansvärt obehagliga känslan. Den höll igår kväll i sig från middag tills dess att jag somnat och vaknat ett par gånger. Det har varit lugnt fram tills nu, nu börjar det igen. Undrar om det beror på att jag borde äta något eller låta bli? Perfekt att det inträffar en fredag kväll så hela helgen måste gå innan man kan ringa mvc och höra. Klart jag kan ringa 1177 men de kan ju egentligen inte ordinera något.

Idag känner jag av frustrationen över soffläge igen. Jag vill inte ligga på soffan, men jag vet inte vad jag vill göra istället. Det är egentligen ingenting jag vill göra istället. Kan ingen bara komma och bestämma vad jag ska göra? Och helst hålla mig gott sällskap också.

Kommentera

