#76 Hälsosamtal

Sådär, då har jag varit hos barnmorskan. Det blev frågor om sjukdomar, alkohol/tobak/drogvanor och lite annat. Eftersom att jag går in i v 11 snart så passade hon på att boka tid för RUL 24/3, alltså om två månader! Hon tog blodprovet som man annars tar vid inskrivningen, för att kolla Hb, Glu, rubella, HIV, syfilis och blodgrupp. Glukosen låg på 8,3 så jag ska komma på glukosbelastning nästa vecka för att se så jag inte har problem att hantera socker. Jag hade ganska nyligen ätit frukost, men det var ju gröt med äppelmos och lite finncrisp. Spydde precis upp en del av det. Asså vafan? Nu!? Lägg av. Jag vill inte.

BM tipsade om åksjukearmband, men man kan göra ett hemmagjort genom att lägga ett pepparkorn på nervpunkten och tejpa runt handleden. Billigt och smart, kanske skulle testa. Eller låta bli gröt? Eller bara acceptera faktum och alltid ha spyhinken med mig.

Skit.

En reaktion på ”#76 Hälsosamtal

Kommentera

