#79 Vecka 11

Då så. Den här veckan som har gått har präglats av kräkningar utan ett överdrivet illamående egentligen, bara precis innan.

Men alltså det symptom som jag märkt av mest och som började lite smått veckan innan men som nu har nått vansinniga höjder – saliv. Alltså, min vätska passerar inte njurarna som på andra gravida. Den går upp i spottkörtlarna. Jag kan utan problem fylla ett mindre dricksglas under en dag. Jag har spotthink bredvid mig vid soffan och i bilen, för jag kan fan inte svälja ner allting. Så VIDRIGT.

En milstolpe är nådd – 1/4 av graviditeten är passerad! Hur sjukt? För två veckor sedan var det 1/5, om ungefär två veckor till har 1/3 passerat! Det är ju inte klokt! En femtedel låter inte så mycket, en fjärdedel låter ändå rätt bra, men en tredjedel är ju fan mycket! Och det skiljer bara 2+2 veckor!

Idag har vi faktiskt fotat och kors i taket – jag lägger upp bilden i skrivande stund! Lite har faktiskt börjat synas uppifrån sett, vid vecken vid höftknölarna putar det ut lite rundare 😛

v11

Kommentera

