#82 Omslag

Började dagen pigg och glad, frukost på soffan en stund och sen tog jag tag i tvätten och återvinningen. Tog lite lunch men fick upp den direkt. Fan. Det kändes bättre sen men vågade inte äta nåt direkt. Har bara legat på soffan under eftermiddagen och blev sen illamående igen och spydde galla. Så nu fick jag bestämma mig för att äta något. Tog en riskaka och nu ett knäckebröd. Om jag får behålla det tar jag en liten bit lasagne sen.

Det är så otäckt och otrevligt att det liksom bara kommer när som helst utan förvarning. Det blir så oförutsägbart och jag törs ju typ inte göra någonting för jag är rädd att spy i någons bil eller i affären eller på någons tomtgräns. Undrar om saliven hänger ihop med illamåendet. Katter och hundar som mår illa dräglar ofta massor. Men jag dräglar ju när jag inte mår illa också? Jag glömde att fråga om det hos barnmorskan.

En annan sak jag har märkt de senaste kanske två veckorna är ett smycke i örat som går igenom brosk. Det har blivit svullet och ömt. Men hålen är gamla och läkta sedan länge. Det gör ont att ligga på örat på den sidan, måste se till att örat ligger platt på kudden och att det är en mjuk kudde.

3 reaktioner på ”#82 Omslag

  1. Min upplevelse av illamående är att tom mage förvärrar. Jag försöker äta nåt litet hela tiden – macka, lite yoghurt el dyl. Experterna rekommenderar kex men de har aldrig gjort nåt för mig 😛

    I övrigt är det precis så jag har det, kan inte gå hemifrån…

    Gilla

    1. Jag har försökt hitta länkar när jag mått illa, men kan inte hitta något samband. Varken om det är något jag har ätit eller inte. Två gånger har varit på tom mage, förståeligt. Men de övriga har jag liksom anat det en timme innan, men ibland blir det liksom ingenting av det. Därför jag blir så otrygg! Jag vill helst inte ta några piller, tänker att man kanske blir ”psykiskt beroende” istället för att lära sig känna när man behöver eller inte.

      Gilla

Kommentera

