#83 Alone vs Lonely

Jag fick en sån stark känsla av ensamhet förut. Det kommer och går, har gjort länge. Jag är aldrig ensam hemma om dagarna. Men större delen av dagen ligger maken till sängs, resten spenderar han i källaren och garaget. Detta innebär att jag aldrig kan ha disco med hög musik och greja med nåt. Jag kan inte dammsuga eller göra någonting som medför höga ljud. Man blir rätt så begränsad. Jag skulle gärna gå i affärer eller gå och simma eller vad som helst. Men jag har inte råd att lägga pengar på sånt nu, och som jag skrev igår litar jag inte på att min mage uppför sig. Har ingen lust att lägga en pizza i en blomkruka i varken badhuset eller köpcentrumet.

För lite mindre än en timme sen fick jag veta att vi skulle träffas ett par stycken kl 13. Det hade jag inte fått veta och hade aldrig hunnit till utsedd plats. Dessutom känner jag mig inte 100% idag heller, har ingen lust att behöva spy i bilen i 90 km/h. Då hade det varit bra att få skjuts. Av en som sover. Idag i 40 minuter till, men övriga dagar till kl 16 typ.

2 reaktioner på ”#83 Alone vs Lonely

  1. Jobbar sambon natt? 🙂 Hoppas magen blir bättre snart. Jag kräks inte men äter ju tabletter för illamående. Känner mig mest äcklig och äcklad men hjälper att äta som tur är.

    Gilla

Kommentera

