#92 Vecka 13

Oh mi god, andra trimestern! Hur muppigt? Låt oss hålla alla tummar och tår att det vänder inom det närmaste, både vad gäller illamående och kräkningar, och saliv. Blööh.

Det har varit en ganska lång och kämpig vecka den här veckan tycker jag. Tiden har gått sjukt sakta och jag har bara varit gnällig, otålig och irriterad över att jag mår piss och inte kan vara ute bland folk.

Sen igår kväll har det krampat ordentligt och jag undrar om det är lite ligament som stretchas? Eller om det rent utav är så att den håller på att flippa över i framkant? Det är ju svårt det där när man inte ser in i sig själv, har ju inte längre tillgång till ultraljud hur som helst…

Hörrni mina kära konfirmander: det är ju nu man brukar hävda att risken för missfall minskat drastiskt och många väljer att go all social media med sin graviditet. Jag hade gärna gjort det för er nu, men jag hoppas att ni kan stå ut i två veckor till då vi vill berätta för våra familjer först och det blir inte förrän om 1,5-2 veckor. De bor ju inte i samma stad som vi gör så det kräver viss planering.

UpdateMagbild v 13. Alltså det känns inte som om att det händer någonting när jag jämför alla bilder med varandra. Jag känner mig mest som om att jag ätit lite mycket…

v13

Kommentera

