#97 Vecka 14

Så. Jag har mått illa och spytt de senaste typ 5 dagarna. Vad hände med ”det brukar vända nu”? Åhhh jag blir ledsen och deppig och vill bara att det ska vara över 😦
Boobsen har stått stilla och inte ömmat speciellt, men inatt började jag känna av stickningar i det högra. Om man palperar känns det typ som riskorn i brösten, men just där det kändes stickigt kändes de lite mer som risgrynsgrötsgryn, lite större alltså.

Magen står också stilla. Det känns snarare som om den krympt… Men jag tror att jag kan palpera livmodern så jag vet inte. Kotten ska nu vara 7-8 cm från huvud till rumpestump.

Om en vecka blir det födelsedagsfest och avslöjande för mamma och familj. Med tanke på hur jag mår nu är jag riktigt nervös över hur jag ska fixa resan. Och restaurangbesök. Det blir en plastpåse i jackfickan för säkerhets skull. Men alltså om det inte blir bättre snart så kommer jag testa Postafen. Kanske ringa och rådfråga om det är normalt att plötsligt bli ännu mer illamående när andra börjar må bättre?

v14

3 reaktioner på ”#97 Vecka 14

  1. Jag tror tyvärr de kommer svara ”allt är normalt”…

    Om du mår dåligt tycker jag absolut att du ska testa medicin, postafen har jag för mig att man ska vara försiktig med men lergigan är väl beprövat.

    Lycka till!

    Gilla

    1. Häschtägg standardsvar… Det var en bm som sa att jag kunde prova postafen, men vi får se. Annars får jag väl bita ihop och fortsätta vara en Viking! Håller tummarna för att det släpper för oss båda snart, kram på dig ❤

      Gilla

      1. Jo postafen har använts länge men jag vill minnas att mot sluter av min förra graviditet ändrades riktlinjerna. Du får kolla upp det isf – är som sagt minnesbilder 🙂

        Tack detsamma!
        Kram

        Gilla

Kommentera

