#106 Startkraft

Nu har jag varit på två möten med startkraft och gjort CV och personligt brev och lite blandade uppgifter där man får fundera på vad man är för typ av människa och vilka styrkor/svagheter man har. Just där och då känner jag mig väldigt inspirerad men direkt dagen efter känner jag att jag tappat sugen igen. Jag vill ju ha ett jobb, men jag vill inte jobba var som helst. Det som gör att jag tappar inspirationen så pass fort hänger ihop med att jag vet att det ska fattas beslut om klinikerna i Skara och på Axevalla men det är ju ingen som kan bestämma sig! Det har gått tre veckor sen anbuden lämnades in, men fortfarande har ingen fått något kontrakt, varken i Skara eller på travet. Det bekvämaste vore ju att få gå tillbaka till det gamla fram till förlossningen och då vore det ju gött om någon kunde ta och starta upp en verksamhet.

Men det är väl bara att ta och börja pytsa ut spontanansökningar till lite kliniker runt omkring och hoppas på napp någonstans. Jag skulle annars kunna tänka mig ett lärlingsjobb som florist, älskar blommor och doften i blomsterbutiker^^

Kommentera

