#109 Vecka 16

Nu är kotten ca 16 cm. Det känns heeeelt sjukt. Som AM tar upp i sitt inlägg för vecka 16 så kan man ev börja känna rörelser snart. Jag tror jag har känt någonting vid två-tre separata tillfällen, men de var bara korta snabba och upprepades inte. Men de skrämde lite skiten ur mig samtidigt som det var häftigt. Jag kommer aldrig att få veta vad det var, men det kändes lite som ett par fingrar som strök ett par cm längs insidan, och sen försvann det.

Nu på morgonen tyckte jag att jag såg precis likadan ut som vanligt, dvs inte speciellt gravid. Det kan väl börja synas ordentligt snart? ❤

Jag har funderat över det här med hår och naglar. Mina naglar har faktiskt växt fortare den senaste tiden, men det kan lika gärna bero på att det blir ljusare ute, för jag brukar få en skjuts på vårkanten. Men de är lika sköra och värdelösa som vanligt i övrigt. Jag tror jag fäller ungefär lika mycket hår som vanligt också, kanske något mindre men det är svårt att avgöra.

Illamåendet har fortfarande inte stillat sig helt, men har varit betydligt lugnare de senaste dagarna. Skönt. Peppar peppar. Drooling continues. Suck.

Kommentera

