#113 Preggodate

Hemkommen efter en trevlig kväll på staden. Mötte upp en kursare som jag inte träffat på ett tag. Jag var på en spontan snabb och ganska informell intervju på hennes jobb i måndags och hon hörde ryktas om att jag också är gravid, eftersom jag var lite tvungen att vara ärlig med det på en gång eftersom att man inte får stå på röntgen och jag väljer bort att stå i narkosgaser under graviditeten. Detta kan jag gå in på lite djupare i ett annat inlägg om ni är intresserade, det är ju två stora delar i mitt yrkesutövande.

I vilket fall så kontaktade hon mig och frågade om jag ville gå på preggodate och jag tyckte att det lät trevligt. Så vi har suttit på ett fik, jag åt en räkmacka och smoothie vilka jag inte fotograferade för jag tycker att man ska äta mat, inte fota den. It’s already been done.

Därefter begav vi oss till biografen för att se Zootropolis (på engelska) och den var väldigt rolig. Har ni inte sett den, gör det! Eller spana åtminstone in trailern och fundera över att se den när den kommer ut 🙂

Innan utgång passade jag på att kräkas upp mina nyätna coco pops. Jag säger det ännu en gång – så ovärt att kräkas det man nyss åt. Då hade man ju lika gärna kunnat låta den portionen sparas till ett annat tillfälle. Så jag tog i varje fall en halv postafen, om så bara för placebo. Kom igen nu, vi har kommit så långt. Det får fan ge sig nu. Ptyalismen också. Har jag inte sagt det innan? Ptyalism. Det fancy vetenskapliga namnet för vansinniga spottmängder.

Peace out my fellow preggos. May you have a pleasant week.

Kommentera

