#119 Första vagnsafari

Jag har följt GVFV sedan starten för över 2 år sedan, så ett och annat har man snappat upp. Rosanna och Mies visar upp sin vagn i v 30 i slutet av sommaren och rackarns vad den imponerade på mig. Brio Go Next/Britax Go (samarbete – samma vagn men olika namn på sidan), snygg vagn med genomtänkta detaljer, sånt gillar jag! Jag tänker att alla smågrejer som underlättare det minsta i vardagen är sådant som man är tacksam över. Maken tittade på den som hans syrra och sambo köpte begagnad, en Brio Smile. Den är förhållandevis lik, men små skillnader som magneter istället för kardborre (låter och slits ut), och att slippa ta loss bågen för benen när den ska fällas ihop (sittdelen) må tyckas vara bagateller, men jag tror att man är tacksam för det i längden. Jag gillar den skarpt.

Maken var inte förtjust över att framhjulen var såna icke punkterbara. Han jobbade extra på Babyproffsen när hans föräldrar drev den och kan lite grann om det där. Hans motivering var att de inte är lika bra på grus och kullersten, de är skramliga. Han fick det att låta som hjulen på en paraplyvagn. Men han vände när vi väl var och tittade i butik idag. Härligt! Jag tror vi satsar på en sån, men vi håller ögonen öppna efter att hitta en begagnad. Det svåra är ju att modellen är så pass ny att de flesta är väl i bruk sen köpet antagligen. 23 veckor kvar, vi har ju lite tid på oss att leta. Det kommer säkert upp något 🙂

Kommentera

