#124 Whine whine

Det känns som om jag klagat en del. Skärp mig, tråkmåns.

Oh. Tareq Taylor ska lära mig göra egen remoulad. Gooott. Den jag köpte gjorde mig väldigt besviken, smakade inte alls som jag mindes.

Sidospår. Jo men klaga eller inte. Sanningen är fortfarande att jag mått jätteilla igår och idag. Hade ont i magen nästan hela natten, spänd och öm över hela bukväggen. Jag har aldrig haft peritonit, men jag gissar att det känns så fast intensivare. Har legat på soffan och känt att jag var tillbaka 10v tillbaka i tiden. Sen har jag funderat över att v20 är halvvägs – sanningen att säga kan jag inte räkna de första fem veckorna, så om man ska vara krass är det först v 22,5 man är halvvägs genom den medvetna graviditeten. Bara 4,5 veckor kvar alltså… Som illamående och arbetslös är jag övertygad om att tiden upplevs gå långsammare.

Men. För några timmar sedan när jag låg på soffan kände jag några små rörelser och plötsligt en eller två puttar strax under naveln. En fot! Måste ha varit en liten fossing! Jag dör 😍

Kommentera

