#134 Bilddiagnostik

Nu har vi sett vår bäbis! Det var en styck bäbis, inte fler och ingen fölunge. Kroppsdelarna verkar sitta där de ska och inget verkar saknas eller vara onormalt av vad man kan diagnostisera med ultraljud. Vi sa att vi inte ville veta vad det är men jag tror jag skymtade en pillesnoss. Jag har ju varit med på ett antal bukultraljud av både katt och hund, och kört magnetröntgen av ett par hundar så jag jag vet ungefär vad det är jag ser utan att de behöver förklara. Jag blev undersökt av en bm i träning och hon hade en mer erfaren bm med sig som hjälpte till ibland. De var så gulliga båda två ❤

Det allra första vi såg innan hon lokaliserat sig med proben var alla armar och ben och navelsträng i genomskärning så det såg ut som en massa enskilda bollar, det såg riktigt läbbigt ut x) Men sen fick vi en riktigt fin sagitell bild så man såg en låååång fin ryggrad 🙂 Jag tycker hon kunde ha passat på att ta en bild där och då, men det gjorde hon inte. De gjorde mätningar av buk, skalle och lårben och enligt deras beräkningar skulle jag vara i v 19+1 tror jag, BF blev i alla fall 17/8. Jag tror bara att det är en stor bäbis, jag tror ändå att den kommer runt den 24:e 🙂

När det väl skulle tas bilder så hade den krullat ihop sig till en groda och det blev inga bra bilder, men naturligtvis lägger jag upp en, den som blev bäst 😉

20160324_152612.jpg

3 reaktioner på ”#134 Bilddiagnostik

Kommentera

