#138 Vecka 20

Ny vecka igen. I förrgår upplevde jag en mindre backlash i illamåendet. Jag satt lämpligt nog i bilen på Max drive in, på väg att köpa en lyxshake. Det är bara en enda fil där så jag kunde inte avvika och köra iväg när jag märkte att det var på gång, det var bara att i panik och tacksamhet slita fram en plastpåse som lyckligtvis låg på golvet bakom mig. Upptäckte till min fasa att det var flera små hål i botten, men hittade en bunt minigrip-påsar också så den fick liksom hänga med på insidan. ”Tack och lov” var det ett hungerillamående så det enda som kom var saliv, och jag lyckades avbryta det värsta. Dessutom var jag sist i en lång kö så jag hamnade i skymundan av lekplatsen istället för restaurangens panoramafönster… x)

Jahapp. Annars då? Enligt ultraljudet för en vecka sen skulle jag då gå in i vecka 21 idag. Med en veckas förskjutning tänker jag ändå att det bara att det är en lång bebis. Jag tycker att man borde ta hänsyn till föräldrarnas längd också när man beräknar det. Det kanske kommer en dag. Dessutom kommer de ju väldigt sällan på BF, normalt är +/- 2 veckor. Som kotten hoppar på cervix blir jag nästan orolig att den ska komma alldeles för tidigt. Är det någon annan som upplever att det ilar till ibland när bebis rör sig?

Vad gäller hyn, som Alpha Mom diskuterar den här veckan, min har inte förändrats. Jag har alltid varit lite finnig, det har varken blivit bättre eller sämre. Jag märker inte av någon linea negra, men även om jag får en lär den inte synas för jag har en sån raggarsträng… x) Jag blir lite orolig att jag ska få bristningar längre fram, eftersom att jag är så smal fortfarande så lär ju huden stretchas ut mycket på en kort tid. Men vafan. Äsch. Nu tar vi en magbild så jag kan åka till stallet sen. Püss.

v20

Kommentera

