#140 Motion

Jag och Kimmy har varit ute och promenerat varje dag, skönt i vårvädret även om inte solen skinit varje dag. Inatt har jag fått ont i magen så fort jag lagt mig i sidoläge, undrar om det har något med det att göra? Om jag överbelastat något? Har varit med om det en gång tidigare, men minns inte omständigheterna då.

Har hittat tillbaka till yogan igen, det var så oinspirerande när jag mådde illa. Hade ju köpt in mig på Yoga With Adriene’s Prenatal Yoga, men av någon anledning kom jag inte åt den häromdagen när jag ville återuppta yogan. Fick maila service och de ordnade det. Men det löste sig ju inte förrän till dagen efter, så jag testade en annan från youtube. Åh det är så märkligt när man är van vid en instruktör att försöka förstå sig på en annan som berättar vad de gör efter det att de själva utfört asana. Då ligger man ju hela tiden steget efter och måste kolla hela tiden. Med Adriene behöver jag bara lyssna så vet jag vad hon menar.

Kotten motionerar också. Från att ha känt små puttar i sidorna har det mer och mer blivit större knuffar mitt fram på magen, under naveln. Placentan ligger i överkant, som en liten mössa kanske? Vissa jämför första rörelserna som fjärilsfladder, bubblor eller som en liten fisk. Nu är det ingen liten fisk. Nu är det en fet abborre som kastar sig i sidled, och det är som om sidan på fisken är det som knuffar ut under naveln. Man känner så mycket större rörelser än bara en liten tass. Ah det är så rackarns läskigt och roligt.

Kommentera

