#149 Nicnick i Skara

Jag och Lena tog en picnick vid Hornborgasjön idag ❤ Igår grillade jag och Kimmy och jag gjorde en potatissallad, en korsning av två olika av Ernst recept med västerbottenost, rädisor, sparris och sockerärter. Så jag tog med lite av den och lite grillat och tzatziki. Omnomnommmm!

Och har ni sett? Den här veckan är Halv 8 hos mig i lilla Skara 🙂 Jag skrattade för mig själv när han åkte omkring på sin segway på väg till affären. Grejen var ju bara att de spelade in på ett par olika platser bara för att få lite speltid ungefär, därför att först var de vid torget framför domkyrkan, sen var de vid vattentornet, sen var de plötsligt vid kyrkan igen… Det kanske beror på att Skara är så litet att det tar ungefär fem minuter från ena änden till den andra. Till fots. Det är inte riktigt sant, men nästan. Skara är faktiskt väldigt fint på sommaren men jag tycker att det är fruktansvärt tråkigt att bo där. När jag läste på SLU tänkte jag aldrig sätta min fot där igen. Det gick ju sådär… Har jobbat där i 2,5 år sedan dess. Men nu när djursjukhuset gick i konkurs och det inte är aktuellt att jobba vidare där så lämnar jag det bakom mig. Jag kommer ju inte att undvika det, det blir ju ett par svängar förbi längs vägen till och från vänner. Men jag kommer aldrig att bo där igen.

20160411_130353

Naturum vid Hornborgasjön. Det här är inte vid Trandansen där de matar tranorna, här var det mest änder, gäss, svanar och måsar.

Kommentera

