#164 Möbler

Igår började jag makeovern av skötbordet/byrån. Skruvade isär locket och lådorna, torkade av allt damm och spindelnät och slipade lätt. Köpte färg i fredags och då frågade jag specifikt efter en grundfärg som var lite spärrande för kvistar och sådär. Men killen i färgaffären var övertygad om att det inte skulle blöda igenom, det brukar inte byråer göra. Nähe, tänkte jag. Så bra. Jag litar på fackmannen.

Målar ett lager med ”kanonfärgen”, för jag ska inte ens behöva grunda med en vanlig grundfärg. Vad händer? DET BLÖDER IGENOM. Men inte specifikt kvistarna, utan allmänt gulfläckig. Misstänkt pissigt och halmigt damm som orsakar det. Jahapp. Då var det bara till att måla med en spärrfärg i alla fall. Grattis mig. Jag har kvar en spärrfärg i källaren, trodde den var slut men Kimmy hittade den. YES! Så jag behöver bara köpa en ny rollerrulle. Hittade lite väggdekor med hararna Gissa hur mycket jag tycker om dig?
Tänkte sätta dem på byrån och eventuellt spjälsängen om vi köper en som har lite utrymme för det på ramen. Väggarna är nytapetserade sen vi flyttade in och den är lite luddig så jag vill inte klistra upp nåt, det får bli en tavellist med fina tavlor istället 🙂

Ska ut med Lenis idag och köpa begagnat, så jag browsade efter spjälsäng. Hittade en resesäng istället för 100 kr, om hörnet härifrån där vi bor. Men den såldes dagen innan. Skit. Hittade några spjälsängar i Stockholmsområdet, bad mamma kolla upp om de finns kvar och hämta dem åt mig.

Kommentera

