#165 Kvällsjobb

Igår kväll blev jag kontaktad från stallet där en häst gjort sig illa. Fick agera lite vårdguiden för häst, fick ett mms med bild på såret men nåt fick mig att känna att jag behövdes på plats. Jag åkte dit och skulle hjälpa till att lägga om såret men insåg att det var mer omfattande än vad det verkade först och troligen punkterade en led. Ringde en veterinärkollega som var underbar och sa att hon skulle komma och titta på det. Medan vi står och väntar börjar helt plötsligt en av de andra hästarna visa koliksymptom. Alltså seriöst, vad är oddsen för det? Ringde hästens ägare som också kom. Det slutade med att båda lastade och åkte in till Skara. Tur i oturen att vi var där och märkte det.

Jag kom hem sent, tog en macka och gick i säng. Vaknade sen runt två på natten och undrade över hur det gick för pållarna. Kunde inte somna om på länge efter det. Det kändes ändå väldigt bra att jag åkte dit, det kan ha besparat komplikationer för båda hästarna. Hoppas hoppas de mår bättre ❤

2 reaktioner på ”#165 Kvällsjobb

    1. Jag älskar mitt jobb 😊 Det var som om ingen tid passerat sen uppsägningen i december! De mår bättre, koliken droppades upp under natten och såret står inne på pc ett par dar och kommer bli bra.

      Liked by 1 person

Kommentera

