#171 Vecka 24

Det är ungefär två veckor kvar till nästa barnmorskebesök. I söndags var det fyra månader kvar till beräknat förlossningsdatum, alltså har fem månader gått och vi går in i sjätte månaden. Men hallå?

16 veckor kvar. Kotten är ca 30 cm lång och väger runt 600 gram, en ökning med 2 cm och 50 gram, det är lika mycket som ett litet ägg. Enligt UL ska jag ju egentligen vara i v 25 så förmodligen är den större ändå. Just nu spasmar det lite rytmiskt i buken och jag undrar om inte stor liten kotte har hicka?

Mina svärisar och svägerska var här och åt lite och grattade maken igår. Det känns jätteskumt att tänka att nästa gång vi träffar henne kanske hon har blivit mamma. Jag menar, vi har inte nån orsak just nu att åka åt det hållet och inget är bestämt så jag har verkligen känslan av att få träffa en nykläckt liten bebbe snart. Så knäppt. ❤
Det får en också att tänka att det är en annan människa inuti mig. Och den människan ska komma ut och vi ska ansvara för att den mår bra, vi ska lära känna den och se den växa upp. Weird.

Happ. Magbild.

v24

Kommentera

