#172 Jobb

Det går mindre bra i jakten på ett jobb. Fick ett nej på jobbet i Karlstad där motiveringen var att jag bara skulle jobba deltid över sommaren och då får en icke legitimerad stiga åt sidan för att sedan kanske bli inkallad igen när jag går hem. Tja, det beror ju på vilken typ av anställning man ger mig, för en icke legitimerad kan ju inte sättas som vikarie för en legitimerad. Så det är om jag bara skulle få ett vik själv? Åh jag orkade inte argumentera. Men jag tycker att det är rätt kaxigt att tacka nej till en leg dss som vill jobba med häst, det är inte många av oss här ute. Vi får väl se om hon hör av sig längre fram och inser att hon behöver mig i alla fall.

Ska väl kontakta Hemglass också och fråga varför jag inte får nåt svar på ansökan jag skickade dit.

Jag ska också ringa Jkp tror jag, jag har ju lovat en ex kollega att göra det. Det känns jobbigt, för nu är det så pass kort tid kvar att det för varje dag, varje vecka blir mindre och mindre intressant att anställa mig. Men arbetsförmedlingen vill ju att man ska söka massa jobb för annars får man inga pengar. Mööööh.

Kommentera

