#178 Bröllop

Åh rackarns, jag som längtat supermycket efter att få gå på bröllop! Plötsligt verkar det trendigt att gifta sig på sensommaren/hösten istället för vår/försommar. Hallå? Taskig timing. Vi är i varje fall bjudna på två bröllop i höst, den andra inbjudan hade landat i brevlådan idag, även om vi vetat om det länge.

Det kändes lite dumt när vi berättade för våra vänner att vi väntar barn strax innan och vi får göra så gott vi kan för att komma. Eller tja, vi ska gå men hur lång närvaron blir är oklart. På det ena är maken en av två marskalker så han får ju liksom vara med. Jag får anpassa mig efter bebis, är allt lugnt och fint är jag och Kotten med på vigseln och så får vi se hur länge vi orkar vara bland folk, stoj och stim. Den kommer ju vara väldigt liten så det blir nog jobbigt för oss båda. Vi ska ta in på hotell där så jag får gå undan när vi behöver. Det kommer inte vara i kyrka så vi slipper väl de högsta ljuden från klockspel och orgel. Vill verkligen se vigseln men jag får ju prioritera Kottbarnet trots allt. Men vi håller tummarna för en trevlig dag med deltagande. Som jag förstått är det ett eller två par till som kommer ha smått så vi får väl bilda stödgrupp eller nåt x)

Men jag blev som lite taggad att titta på klänning! Det ska vara knälångt eller längre, kjol eller klänning. Har sökt runt efter fina amningsklänningar, inte superstort utbud. Eller jo, förvånandsvärt faktiskt, men de flesta är korta sommarklänningar. Här är ett par som jag tycker om, en är från Queen Bee, en från Figure 8 och två från Pink Blush Maternity. De får nog gå bägge gånger. Alla ska funka även med mage ifall den fortfarande hänger kvar.  Vilken tycker ni är finast? 🙂

Queen Bee  Blå Maxiklänning

Figure 8 Petrolblå Maxiklänning

Pink Blush Maternity Blommig omlottklänning

Pink Blush Maternity Lila omlottklänning

2 reaktioner på ”#178 Bröllop

Kommentera

