#181 Vecka 25

I måndags fick jag höra att jag blivit så stooor. Det var gulligt ❤ Therese har inte sett mig på ett par veckor. Hon är med och startar upp den nya kliniken på travet nu, vi fick se vad som hänt sen den gamla tiden. Inte mycket för ögat egentligen men det är ju kompetensen och utrustningens årgång som gör skillnaden. Det blir säkert bra, hoppas jag är önskad när det blir en operationsavdelning längre fram.

Totally off topic.

Jag tycker fortfarande inte att jag är stor i någon bemärkelse, men det börjar ju bli tydligt att det är en bebismage och inte grillbuffé liksom. Men jag tror ändå att det finns de som undrar om de skulle våga fråga eller inte ifall jag bara är tjock. Väldigt jämnt rund och lokalt tjock över buken i så fall ^^, Om jag har tjocktröja eller jacka på mig syns det inte alls. Men ni ska få en magbild, den ser faktiskt lite större ut än förra veckan. Inte så konstigt kanske när Kotten har växt från 30 till 33 cm och ökat 100 gram i vikt och väger nu ca 700 gram. Näsborrarna börjar öppna sig. När jag läste det första gången var det liksom ”Jaså har de varit stängda?”. Fostrets känsel utvecklas och det reagerar på beröring. Det tycker jag märks mer faktiskt, man får mer respons nu än förr om man trycker över magen och får en spark tillbaka. Ett korttidsminne har utvecklats. Coolt. Många foster rör sig mycket medan andra är mer stillsamma. Jag kan inte säga att jag Kotten har en bestämd dygnsrytm nu. Jag tyckte det förut. Nu är inte ens den ena dagen den andra lik. Ibland är det bara någon putt då och då. Igår var det knappt en lugn stund! Och hicka! Hur mycket fostervatten sväljer du lilla unge? Så mycket hicka. När jag gick och la mig igår kväll gjorde två hickningar att typ hela sängen gungade till! :O x) Craaaazyyyy.

Till sist då. Är det bara en av er som har en åsikt om klänningarna? (You go girl!) Inte ens mamma eller Linnéa? Jag får väl gå naken då. Skyll er själva. Stackars P och A.

v25

Kommentera

