#188 Vecka 26

Nu är Kotten ca 35 cm och väger någonstans mellan 8-900 gram, och tränar på att andas genom att dra in fostervatten i lungorna. Och sväljer och hickar, herregud. Jag kan oftast gissa hur den ligger genom att man känner hickningarna lateralt eller nedåt cervix vilket är väldigt obehagligt men kan ibland hjälpas om jag vänder på mig och då även Kotten.

Enligt Alpha Mom skulle jag nu gå in i tredje trimestern, men 1177 säger att det är först om två veckor, v 28. Jag tänker nog hålla mig till det, vi är ju ändå i Sverige och det är väl bäst att räkna som våra egna barnmorskor.

Kottens kusin har nu kommit till världen och vi hoppas att vi får åka och hälsa på liten skrutt till helgen om de fått komma hem och orkar med besök ❤ Jag gissar på att de vill ha hem närmsta familjen men inte tjockt med vänner och släkt, så hade i varje fall jag känt.

Jag har använt mina preggotights ett par gånger, men jag känner efter ett ganska kort tag att jag får klaustrofobi när resåren trycker över magsäcken, mycket obehagligt. Så jag viker ner och har resåren under magen istället. En tjej på jobbet sa att det brukar vända efter ett tag så man föredrar att ha den ovanför. Kanske det. Kanske borde jag tagit en storlek större? När jag drar på och av mina trosor märker jag även att resåren på många av dem skär i låren, det gör skitont x) Jag har ingen lust att köpa nya trosor bara för det, de får väl töja ut sig, helvete. Huden har fått tydligare vener över bröstet och lite över magen.

I måndags kväll tog jag faktiskt ur min navelpiercing, det börjar strama lite i huden runt och i naveln så jag tänkte att det nog var på tiden. Var inne på Eight Zero piercing här i Skövde och rådgjorde för ett par veckor sedan om både den och min industrial som började bråka tidigt. Killen där sa att har de väl läkt brukar de inte växa igen när man är gravid och de brukar vara lätta att sätta tillbaka efteråt. Annars kan man använda den gamla tunneln för att lättare göra ett nytt hål om det behövs. Hoppas inte.

Jag har behövt huka mig ner ett gäng gånger bara under de här två senaste dagarna och jag märker att det känns jobbigt i knäna för det blir stasat ganska fort i vader och fötter. Det är tyngre att resa sig igen och jag är inte lika snabb. Men rackarns, jag sprang ett par hundra meter för att inte missa tåget igår och då hade jag ändå gått väldigt väldigt fort i 20 minuter sådär så att det stramar och ömmar fram på smalbenen, ni vet? Borde leta reda på mina cykelnycklar så jag kan ta med cykeln ner.

v26

En reaktion på ”#188 Vecka 26

Kommentera

