#190 Helggg

Så äntligen var det helg! Nu ska jag ta mig lite frukost och sådär, därefter åka till stallet. Vi får se om Skurtis vill hitta på något på banan kanske. Sen hem igen och få liv i maken innan vi beger oss mot Thn och den lille ungen som kommit hem. Jag funderar på om jag skulle baka en rabarberpaj och ta med kanske? Den har hunnit växa rätt mycket bara under veckan.

Igår missade jag tåget efter jobbet. Eller jag tänkte att jag förmodligen skulle se det åka iväg om jag skyndade mig så jag sölade sista biten och gick även in på coop och köpte en macka. Men när jag väl kom till stationen hade jag missat tåget med 6 minuter. Det betyder att jag kanske hade hunnit trots allt. Så jävla irriterande. Kimmy kom och hämtade mig i Falköping och sen åkte vi och tog en spontan middag på Bishops Arms. Det var mysigt 🙂 Sen åkte vi hem och somnade på soffan framför en film.

Ikväll tänker jag kolla ESC. Jag brukar inte kolla melodifestivalen, jag orkar inte med programledarskapen och inte heller hetsen och tusen deltävlingar. I år tycker jag att fel låt vann, på riktigt. Eller såhär: Oavsett om vi hade skickat Loreen det här året, så hade vi inte vunnit. Inget land har någonsin vunnit två år i rad, jag tror det blir en principgrej för alla som ringer och röstar att man inte vill se det hända. Så det spelar ju ingen roll. Men den här låten är ju så sjukt tråkig, den låter ju likadan hela vägen från början till slut. Och jag gillar inte texten, den är dryg. När alla säger ”Åhhh han är så charmig!” Eh näe? Han kanske var det när han sjöng om Zlatan, nu står han och trampar lite. I en beige skjorta dessutom. Kan det bli plattare? Näe. Jag tyckte Molly Sandén, Lisa eller Oscar borde ha vunnit, då hade vi åtminstone haft ett bra bidrag med chans till lite högre placering och utan att behöva skämma ut oss, trots att vi som sagt inte kommer vinna. Jag tror att vi max får 10 poäng.

Peace out.

Kommentera

