#191 Regn, regn, regn

Om du var naken, skulle jag ge dig allt det där jag aldrig ger dig…
Men du, jag ger dig mitt ollon, jag ger dig min bak.

Jaa. Det regnar. Och jag har ätit äggmackor till frukost. Jag somnade till under de sista typ fem bidragen igår men sen vaknade jag till igen. Jag hade ju fel i att Fransson skulle få max 10 poäng, men jag hade rätt i att han inte skulle vinna… Men det var ju gött att inte skämma ut oss. Och det var hysteriskt roligt att Polen fick 7 poäng av juryn och 222 poäng av publiken. Jag diggade hans stil, men jag vet inte om låten var så fantastisk?

Skit samma. Jag glömde att fråga barnmorskan om en grej när vi var där. Det här med vena cava kompression. Vid vilken size bör man undvika att ligga på höger sida? Ska man känna efter själv eller finns det nån riktlinje? Eller är det bara som vissa rekommenderar att ligga på vänster? Jag spenderade typ första halvan av graviditeten med att föredra att ligga på höger sida, gör ju det jämt på soffan men även i sängen. Nu det senaste har jag föredragit vänster i sängen. När jag vaknar på morgonen är det väldigt obekvämt att vända sig till höger, för det ömmar och jag känner mig mer kissnödig. Det är likadant på rygg så jag vänder oftast tillbaka på vänster eller går möjligtvis upp och kissar.

Så fick vi då träffa Skruttan igår. Sötunge, 4 dagar gammal. Hon var mindre i verkligheten än vad hon såg ut på bild. Oj det var så sjukt konstigt, särskilt att veta att vi om tre månader närmar oss vår egen. Fast jag är fortfarande görsäker på att det är en pöjk. Nu när Skrutt fått sin snuttiskanin kan jag lägga upp bilder på dem 🙂 Den röda var till henne, den andra snuttisen och barnvagnshänget är till Kotten.

IMG_22731

received_10154242060008623

2 reaktioner på ”#191 Regn, regn, regn

  1. Hej! Jag följer din blogg för jag är också gravid men några veckor efter dig. Den där snuttisen var såå fin! Är den hemvirkad eller köpt??? Jag vill ha en likadan till vår bebis ju. 🙂

    Liked by 1 person

    1. Hej, vad mysigt 🙂 Bloggar du också? Visst är de underbara? Det är en fd gymnasiekompis som virkar dem och en massa andra fina saker. Du kan söka på @elliemamman på Instagram och se vad hon gör och kontakta henne för beställningar 🙂 Jag tror jag gav 250:- för den och du får välja färger själv och du kan välja andra djur om du vill 🙂

      Gilla

Kommentera

