#192 T minus 100 days

Jahopp, då var det 100 dagar kvar till beräknad nedkomst. Om man går på 24/8 vilket jag envist tänker fortsätta med. Jag är rätt säker på att den varken kommer komma 17:e eller 24:e så vad spelar det för roll? Det är ju inte upp till mig att bestämma om igångsättning i vilket fall.

Nu har 64,3% av graviditeten passerat, 35,7% kvar då va? På den tiden ska Kotten fyrdubbla sin vikt! På ett ungefär. Det är ju faktiskt helt vansinnigt. Oh my god.

Hopp, igår kräktes jag igen, på kvällen innan jag skulle lägga mig. Jag mådde lite illa och jag var redigt tung i magen, men hade säkert kunnat undvika en spya om jag hade låtit bli att pilla på tonsillerna. Too much information.

Och vet ni vad? Kors i taket! En av BMA’na på Jkp hade också haft ptyalism under sina graviditeter! Hon sa att det gick över när bebisarna kom. Får försöka ha förtröstan. Hon pratade om att det kan vara sköldkörteln som gör att det blir så men att man ändå kan ha normala TSH-värden på blodprov. Om det var hon eller en väninna som hade blivit provbehandlad med mediciner för thyreoidea och det hade hjälpt för saliven. Måste nästan kolla detta, kanske är fett värt? Så länge det inte påverkar bebis.

Kommentera

