#194 Vecka 27

Vad har hänt? Inte väldigt mycket. Jag fortsätter kräkas då och då uppenbarligen. Jag har sen jag började jobba varit deppig över pendlingen och att jag inte känner att jag får nån kontakt med ledningen för att diskutera schema. Har varit väldigt mammig och Kimmy-ig och gråtit en del för mig själv, eller åtminstone varit på väg flera gånger men knipit igen för att jag suttit på tåget eller på jobbet. Jag har svårt att somna och vaknar timmar innan jag ska gå upp och kan inte somna om innan klockan ringer. Inte okej, vill inte drabbas av stress och ångest igen.

Jag har märkt flera gånger när jag suttit upp att jag blir lite yr och vill hänga framåt, på tåget brukar jag hänga med huvudet mot sätet framför. Igår på lunchmötet hade jag velat lägga hela överkroppen på bordet eller suttit på golvet med knäna upp och huvudet fram, men jag kunde inte gärna göra det när jag satt längst fram närmast tavlan… Det har förmodligen med sömnbrist att göra.

I övrigt. Hm. Nere på tvåsiffrigt, 98 dagar till BF! Ville kolla procenten så jag letade efter den appen som många har. Jag kan/vet inte hur man screen shotar eller om det ens går på min mobil, men den heter i alla fall Gravid & Baby och har en rosa ikon med en mörk gravidtorso. Den anger olika storlek på bebis så vi fortsätter på 1177. Kotten väger knappt 1 kg och är omkring 37 cm lång. Tarmarna är mogna nog att absorbera mjölk men behöver ändå fortfarande mycket vård för att klara livet utanför min kropp om den skulle födas nu.
Det här är sista veckan av andra trimestern, sen är det bara slutspurten kvar. Iiiih!

Naveln har börjat ändra form, inte pluppat ut än men bara den senaste veckan har den liksom börjat bli bredare och grundare. De senaste dagarna när jag vaknar och sträcker på mig i sängen börjar det nästan krampa i vänster vad så då ser jag till att stretcha den ordentligt och inte böja ihop så att den får chansen att dra ihop sig. Magen drar däremot ihop sig. Mycket och ofta. Jag gillar inte det riktigt, det gör mig nervös och jag får för mig att det har blivit mer sen jag började jobba och anstränga mig mer än bara ligga på soffan liksom.

v27

Kommentera

