#197 Det här med boobs

Nyårsnatten var väl senast jag kände att det ömmade i boobsen. Tänkte att nu jäklar kommer jag få tuttar. Men njae, det enda som har hänt är att jag fyller ut kupan lite bättre, och efter ett tag märkte jag att jag måste knäppa spännet på det lösaste så omfånget har ökat, men egentligen inte boobsen. Mätte med måttband o gick på twilfits måttguide och gick upp från 75B till 80A. Jag har inte ändrats någonting sen jag var typ 13, helt seriöst. Alla böcker o broschyrer jag läst påstår att det inte är storleken på brösten som avgör mjölkmängden utan hur ofta man ammar. Meeeen jag tror ändå att det gör skillnad. Om ni inte vill bli jämförda med kor, låt bli att ta åt er nu eller sluta läsa inlägget här. Jag gick lantbruksskola och gjorde viss praktik hos skolans mjölkkor. En kviga har ett litet juver. För varje kalv hon får blir juvret större, de äldsta korna har ju juver typ ner till marken och de kan mjölka 20 – 30L/gång! Och man mjölkar typ två gånger om dagen. Suger ur varenda liten droppe. Tycker synd om dem när jag tänker på det. Oh well. Jag hoppas i varje fall att jag klarar av att amma min unge så stackarn inte behöver svälta ihjäl liksom… Nån med erfarenhet? Vill veta vad ni har för klokord.

En reaktion på ”#197 Det här med boobs

  1. Jag har samma kupstorlek som vuxen som jag hade som tonåring… Jag hade hoppats på ett uppsving vid graviditet men precis som du skriver är de lite fylligare men annars ingen större skillnad, jsg har tom samma bh på mig fortfarande.

    När ettan kom hade jag lite stök med amningen i början men det löste sig fort. Sen ammade jag till han var 13 månader. Vi fick börja komplettera med flaska ganska tidigt eftersom jag inte räckte till men det tyckte jag aldrig var ett problem. Var bara skönt att kunna hiva över barnet till pappa 😇

    Liked by 1 person

Kommentera

