#200 Vecka 28

Vecka TJUGOÅTTA! Tredje trimestern! Holy crap! Och 200 inlägg jao. Mm.

Då ska vi se vad appen säger.

Kotten väger drygt ett kilo och är ca 39 cm lång. Alltså. För 22 veckor sen (!!) var den som ett sesamfrö. Ett sesamfrö. Och nu är den väl som en avlång vattenmelon? Det är helt sjukt. Det bör bli ca 10 cm längre och öka till närmare 4 kg i vikt så det är ju framför allt lägga på sig och inte bli så mycket längre som är sista trimesterns mission. Den skulle ha stora chanser att överleva om den föddes nu.

Livmodern är ofta så stor att den påverkar kroppens rörelser. Eh ja? Som jag skrev igår är det mer en utmaning att raka benen, men även att knyta skorna eller av andra anledningar böja sig framåt. Det blir liksom till att sträcka sig framåt eller knäa och hoppas att låren är tillräckligt starka för att trycka sig upp (och sikta på en bänk eller annat stabilt att ta emot sig på). Annars står det inget speciellt.

”Dra in magen 😉 ” Fick jag häromdagen när jag stod i en korridor och en dörr skulle stängas där jag stod. Någon kanske skulle ta illa upp men det var uppenbart kärleksfullt retsamt så jag tyckte bara att det var gulligt ❤ Jag fick också en nyfiken kommentar i stil med ”Blir det så att man går och klappar på magen sådär hela tiden?”. Jag tänker inte på det, men jag brukar nog klappa på magen när jag märker att Kotten hickar eller rör sig mycket när jag står upp.

Hm, nu har jag nog inget mer jag funderat över. Jag måste ta tag i försäkringskassan. Hade tänkt ta mig dit idag men jag får känslan av att jag kommer mötas av ”Du måste boka en tid”. Då får jag väl göra det där och då. Vill ju att Kimmy ska vara med, men jag tror inte att han kommer att vakna på ett tag.

v28

Kommentera

