#202 En sista för idag

Härom veckan blev jag sugen på att läsa om och färdigt en bokserie som jag läste när jag var yngre. Klaraböckerna av Pia Hagmar, hästböcker, väldigt mysiga. Jag har inte alla, det fattas typ fem stycken kanske. Så när jag hade läst färdigt mina egna tog jag mig till bibblan för att låna de sista. Det var bara det att då fanns alla utom den näst sista inne, den var försenad. Och det är den fortfarande! Alltså seriöst, jag vet att barn läser sakta och kanske inte så ofta, men jag läser ut en sån bok på två timmar. De är väldigt tunna och med lite text på varje sida. VARFÖR HAR DU INTE LÄST KLART DEN!?

Jaja. Jag såg att det fanns ett ex på bibblan här i vår lilla förort så jag tog mig dit för en timme sen efter att ha varit i stallet och i Skara och handlat. DÅ HAR NÅN LITEN RÅTTA VARIT DÄR OCH LÅNAT DEN IDAG! IDAG!?!?  Hur jävla stor är chansen? Jag trodde fan inte att nån kände till dem längre. Allvarligt talat. Av alla rackarns böcker. Suck. Och den har utlånetid t.o.m. 29/8. Vafan då har jag kanske redan ploppat ut min unge?! Åhhh får ta mig till ett av de andra biblioteken utanför stan. Om jag så ska sitta kvar där och läsa i två timmar så jag får läsa ut den sista och känna mig nöjd och klar sen. Helvete. x)

Och Kotten hickar eller spasmar så att hela jag hoppar i sidled. Sjukt knasigt. Och jag mätte upp 39 cm med måttband förut. Herregud. Det är helt stört. Det är jättelångt.

Kommentera

