#205 På riktigt

Har fått schema för sommaren. Måste köra betydligt mer bil än vad jag trodde jag kommit fram till med chefen. Så nu har jag räknat ut fyra olika alternativ, varav ett är totalt uteslutet.

Om jag enbart hade fått pass där jag kunde tågpendla hade det (från och med nu) gått åt två 30-dagars busskort 1475 kr styck, dvs 2950 kr.

Om p+x passen innebär att jag kan börja 8:30 och pendla men tar bilen när jag går akut/kväll kostar det mig sammanlagt för både kort och milersättning 4435 kr, totalt 8870 kr för två månader.

Om jag måste börja 8 för p+x passen återstår endast sex dar där jag kan ta tåget, och då kan jag lika gärna ta bilen de dagarna också, det är inte rimligt att lägga 1475 kr för tre tur och returresor. Då kostar det 12,210 kr för två månader, dvs 6105 kr i månaden. Och jag är osäker på hur mycket jag kommer få ut, men nu fick jag ca 11,000 för tre veckor. DET ÄR ORIMLIIIIIIGT. Jag måste ta ett snack med chefen om detta för det är inte försvarbart. Antingen får de betala mellanskillnaden tåg-bil eller så får de lägga om schemat eller så får det vara. Herregud.

Kommentera

