#208 Vecka 29

Nu har 70% av graviditeten passerat. Holy moly.

Kotten väger ca 1,2 kg (!!) och är ca 40 cm långt. Det går ju fortare uppåt i vikt än på längden nu. Den är tillräckligt stor för att kunna sparka mot revbenen – något som jag har märkt av lite grann och det är obehagligt men jag förstår att det kommer att bli värre. Bebis kan fortfarande vända sig och ligger sällan med huvudet nedåt.

Idag är det del två av föräldrautbildningen och den här gången har jag inte glömt det. Jag ska på lunch hos fd kollega och sen blir det tre timmars kurs om amning och anknytning, första tiden med barnet. Ska också kolla hur jag gör med den första delen som vi missade.

Jag frågade T om vi inte kan testa att kika lite med ultraljudet på kliniken, om det går alltså. Kotten är ju som sagt väldigt stor nu! Någonting ska vi väl allt kunna få fram. Jag ska se om jag kan filma eller åtminstone fota.

Nu ska jag kolla vädret, gå på toa, fota magen och sen ringa Unionen. Puzzzz o kramizzzz. Eller nåt.

v29

Kommentera

