#211 Final day

Jag valde att kasta in handduken. Jag upplevde att det inte funkade ekonomiskt eller psykiskt för min del att gå så mycket jour på akuten utan rutin, reell kompetens eller att ha blivit visad hur fan saker fungerar. Så jag sade upp mig i onsdags och jobbade igår och idag. Det var tufft under kvällen när man kände att det knökade ihop sig i väntrummet och att jag inte visste vad tusan jag skulle göra. Tack och lov var det typ bara tre samtal, skönt att det inte var fler för jag tycker det är svårt med vad man ska säga.

Kom nyss hem, skönt. Ätit lite jordgubbar och smörgås. Ska krypa ner i sängen och känna Kotten do the chatanooga i magen. Har känt ett par dar att det ibland spänner till över en yta ca 6 cm i diameter direkt under revbensbågen på vänster sida. Det sticker som när en fot har somnat ungefär och håller i sig ett par minuter och sen släpper det. I bilen på väg hem kände jag det för första gången på höger också. Skumt.

Kommentera

