#212 Om en vecka

På fredag är det barnmorskebesök igen. Nytt blodtryck och urinprov. Förmodligen nytt blodprov och kolla Hb också. Jag har i ärlighetens namn varit ganska dålig på att ta mina järntabletter. Jag fick ju rådet att ta varannan dag i början. Jag tar fortfarande varannan dag. Ibland går det två dagar mellan. Oh well. Bättre än inget. Jag är osugen på att bli förstoppad. Uskan sa att det är vanligt att man får en sänka i Hb’t runt den här tiden då plasman ökar. Då borde även Hkt sjunka, men jag tror inte att de kollar det.

Alltså sidospår – är det någon mer än jag som reagerat på att allt fler har börjat uttala ordet semifinal  väldigt irriterande? Kan ni inte svenska längre? Förut var det typ vissa sportkommentatorer som uttalade konstigt, därefter alla dem och nu har resten av befolkningen hakat på. Det låter så fuuuuult. Sluta.

I alla fall. Efter det blir det hem till 08-land! Woop Woop! Ser framför mig en redigt härlig kväll på en uteservering i Nynäs på fredag! Är så sjukt sugen på att äta gott och dricka (alkoholfritt…) öl i kvällssolen invid vattnet. Det blir säkerligen ett besök ute på Smögen i sommar också så jag kan få testa pilgrimsmusslor 😉

Idag har jag firat helgen med en kortare ridtur i solen, glass och gravidyoga. Jag har fått väldigt långa naglar. Men de är lika tunna och värdelösa som vanligt tyvärr. Luggen är också fasligt lång och i behov av en cut. Jag har verkligen inte märkt någon skillnad i hår, hud eller naglar. Det är samma (icke)kvalitét och samma mängd håravfall.

Mm… Nåt mer att säga? Näe. Imorgon ska jag rensa bland hallonsnåren och om vädret håller i sig ska jag gå ner till sjön och bada. 🙂

Kommentera

