#218 Dan före dan

Idag var jag in på försäkringskassan med mitt moderskapsintyg. Det skulle jag tydligen ha fått vid inskrivningen egentligen? Och det ska ta ett par veckor att starta upp ett ärende. Vafan? Så jag borde definitivt ha skickat in den direkt jag fick den vid förra bmbesöket och inte vänta en månad… Jag måste även ringa A-kassan och kolla vad som gäller nu när jag sagt upp mig, om jag måste gå igenom en 30-dagars karensperiod eller om jag får 20% under tiden eller vad som händer? Får jag inga pengar på en månad nu? Jag ringde och raggade jobb hos Husaby men det var fortfarande inte aktuellt. Piss. Så jag kan ju inte gå direkt till ett nytt jobb heller. #Fattig

Röv. Det får vara värt det att slippa må psykiskt dåligt i alla fall. Jag känner inte att jag kommer lyckas skaffa mig ett jobb under den här sista tiden fram till nedkomst så det får väl vara. Jag ska skruva ihop spjälsängen, bära (Kimmy) upp skötbordet och fylla det med tvättade kläder och lakan, yoga, försöka känna semesterkänsla och njuta av en ledig sommar. Jag kan inte påverka vad som kommer att hända efter mammaledigheten så det är väl lika bra att inte oroa sig. Det ordnar sig. Det måste det göra. Jag skulle helst flytta tillbaka hem till Stockholm men jag vet att maken inte vill flytta dit.

Jag gick förbi Myrorna för att kolla maskeradkläder (utan framgång) men hittade en fyndkorg med bebisplagg för 15 kr styck. Hittade en klänning som jag själv donerat, men jag valde att låta den ligga 😉 Hittade en helt ny mössa, två bodys och en kopyamas att matcha min kigurumi, bra fynd! 🙂

20160609_203401

20160609_203412

20160609_203431

Kommentera

