#219 Tutti Frutti-ask

Japp. Det köpte jag idag. Snacka nostalgi ❤

Tog mig till bmm lite före min bokade tid för att hinna väga mig (72 kg), ta blodtrycket (116/68), och göra en urinsticka (protein/glukos neg.). Vi tog stick i fingret och glukosen var… 5,7? Hemoglobinet hade i alla fall gått upp från 107 till 115 g/dl.

Magen mätte precis på kurvan och hjärtat lät fint, slog 148 slag/minut. Frågade om hon kunde palpera hur den ligger och hon gissade att den ligger med huvudet ner, ryggen längs med min högra sida, rumpan vid naveln och fötterna på min vänstra sida. Kotten reagerade även på att hon klämde och hade sig och började sparka lite och det var hon nöjd med att det är ett tecken på att det är en pigg och frisk bebis. ❤ Duktig Kotte.

Sen var jag nyfiken på vad min blodgruppering var, och jag är blodgrupp 0 Rh+. Det gjordes en immunisering (?) 17/5 och det var u.a. så jag behöver inte lämna några fler venösa prover. Yay! Hatar att bli stasad. Hatar att ta blodtrycket också. Det är så äckligt när det stramar och sen när det börjar pulsera i armvecket.

What else? Jo jag blev som yrslig också. Jätteskumt och irriterande. Fick ett glas vatten och sänkte ner huvudet mellan knäna. Undrar om det är för att jag sovit lite dåligt i natt. Strunt samma. Jag hoppas ni får en fin helg alle man, I know I will. ^^ PUSSSSEH.

 

Kommentera

