#224 Vecka 31

75%   3/4   210/280

AHahhhhhh.

Det återstår 25%. 1/4. 70 dagar. 10 veckor. Till beräknat förlossningsdatum.

Blir lite stressad och panikig.

Men ah. Jag är inte rädd för förlossningen (inte hittills i alla fall). Jag är övertygad om att den kommer komma ut och att jag kommer få tillsyn och smärtis och vad jag nu behöver. Jag är dock övertygad om att det kommer bli många timmar och att jag kommer att vara gnällig och martyr.

Kotten väger nu runt 1,6 kg och är ungefär 43 cm lång. Fingernaglarna når fingertoppen och bebis kan fixera blicken. På vad undrar jag? Den kan känna igen och reagera på musik 🙂

Min lungkapacitet ska ha ökat från 500 till 800 cm3 /andetag, ”ändå är det lätt att bli andfådd”. Undrar hur det kommer sig att det ökar? Om man är låg i Hb har man ju färre syrebärare så jag tänker att det sänker kapaciteten att syresätta sig och bebis.

Igår mådde jag lite illa. Jag hade en sur smak i munnen hela dagen. Äckligt. Jag har upplevt lock för öronen ganska frekvent, tror det hänger ihop med att jag har varit snorig under en tid.

Nu måste jag klä på mig och ta in tvätten jag hängde på tork igår. Det har regnat på den hela morgonen… >.<

v31

Kommentera

